Alla inlägg under juni 2013

Av Ida och Jenny Hamros - 16 juni 2013 21:31

Tänkte ta en tidig kväll idag. Är faktiskt lite trött nu så ska väl försöka sova lite. Fast det brukar ju inte bli så även om man säger det...
Aja godnatt då ?
// Ida

Av Ida och Jenny Hamros - 16 juni 2013 11:27

                                          Drygt två dagar kvar innan jag åker till Malta

God eftermiddag på er. Idag händer inget särskilt. Ska åka och kolla på när Elis spelar fotboll men annars händer det inte så mycket. Förstår inte hur vissa kan få in 4-5 inlägg per dag jag har knappt nåt att skriva i ett inlägg. fast det kanske beror på vad man gör med sitt liv, haha.

Nu måste jag nog sätta på mig mina skor så jag kan åka ner. Mama kommer bli skitsur om jag inte åker ner och kollar, så jag får väl lida en liten stund. Han är ju så liten så de spelar inga långa matcer, typ bara 20 minuter. Tror jag kan klara av det. Eller jag får åtminstånde hoppas på det.


// Ida   

Av Ida och Jenny Hamros - 15 juni 2013 23:02

Hade verkligen skit kul på grönan även om det spöregnade och blixtrade en stund. Åkte allt utom frittfall och gick även in i spökhuset och det var skit läskigt, men då bjöd Frida på sockervadd så det var lugnt. Det verkar också som att alla killar som jobbar där är snygga... Hmm kan bara tänka mig hur det går till på deras anställnings intervjuer.

- Hej jag heter Erik.

- Nej tyvärr Erik du är inte tillräckligt good looking. Du får inte jobbet.

Haha jag är trött och tycker därför det där är jättekul. Vi träffade en kille som jobbade där och han heter linus och var jättesnäll + söt. Han gjorde ett hjärta mot oss när vi stog ikön för att åka katapulten/ uppskjutet vad det nu heter. Han var så rolig och skojade med oss typ hela tiden. Haha gud vad kul vi hade.


Idag har jag inte bloggat för att jag har packad hela dagen. Tänk att det bara är tre dagar kvar innan jag åker till Malta! Gosh, nu börjar jag bli lite nervös. Kommer typ börja gråta på flygplatsen.


Nu ska jag sova! Godnatt!

// Ida   

Av Ida och Jenny Hamros - 14 juni 2013 09:15

Idag ska jag och några kompisar åka in till Gröna lund och vara där hela dagen. Om ett tillfälle ges ska jag försöka göra ett litet inlägg, i kön t.ex

Jag ska också klippa mig idag vilket jag inte vill för jag gillar mitt långa hår men men. Mama tvingar mig och vi har redan bokat tid så jag kan inte strunta i det.

Nu måste jag göra mig klar så jag kan åka. Hejdå!


// Ida   

Av Ida och Jenny Hamros - 13 juni 2013 13:03

Hade tänkt blogga igår och i Tisdags men inget tillfälle gavs så jag kunde inte. Igår var jag och klassen (en del av den iallafall) i gamla stan på vår mentorsdag och jag tog jätte många foton men det visar jag sen.


Idag var vi bara i skolan för att städa ur skåpen och städa i klassrummet och gud så skönt det kändes.   Det var så skönt att kunna slänga alla böcker och sånt.

Sen när vi var klara så fikade vi, vår sista måltid med klassen för den här terminen. Men mina favorit kakor tog slut fort för det var tydligen alla andras favoriet också...

När vi var klara med det gick jag och Madde till biblioteket för hon behöve vänta på hennes buss och jag gjorde henne sällskap. Det var också jättetrevlig.


Nu sitter jag här och väntar på att det ska bli kväll. För kl.18 ska vi samlas i skolan igen för att ha avslutning.

 

Bild från Tisdag när jag, Pappa och Isak var på fotboll.


 

Såhär såg jag ut igår när jag skulle till gamla stan.

 

Och här var vi i gamla stan. På bilden ser ni Madde, mig, Emmelli och Felicia. Frida kunde inte vara med på bild dock för det var hon som tog den.

Det var det jag hade att säga!

// Ida   

Av Ida och Jenny Hamros - 11 juni 2013 07:45

Just nu sitter jag på bussen på väg mot skolan. Idag ska vi ha fotbollsturnering och jag ska få spela back som jag sa igår. Jag tror faktiskt att det kommer bli kul och vi ska möta sexorna så vi måste slå dem ;). Nu ska jag snart gå av så jag skriver sen i eftermiddag

//Ida

Av Ida och Jenny Hamros - 10 juni 2013 15:03

Det är sjukt vad tiden har gått fort, känns som det bara var en vecka sen jag sa att det är 10 veckor till sommarlov. Kan knappt fatta att på torsdag ska jag till skolan för att städa för att sen komma tillbaks på kvällen för att ha skolavslutning. Fast det som är mest sjukt är att jag åker till Malta om 9 dagar, alltså 6 dager efter skolavslutning.

Tre veckor med 28 grader i skuggan och 24 grader i vattnet   


Imorgon har vi fotbollsturnering i skolan och jag ska få spela back enligt killarna, känner mig ändå hedrad över det. Sen på kvällen ska jag, pappa och Isak åka och kolla på fotboll, alltså riktig fotboll då. Sverige-Färöarna, det ska bli kul.


Nu ska jag försöka hitta någon rolig film som jag kan se eftersom jag inte har något liv... Kolla film och kolla Tumblr för att hitta fina bilder på mina favorit killar, One direction. Kul liv   

 

// Ida   

Av Ida och Jenny Hamros - 10 juni 2013 08:55

Undrar hur många gånger jag har skrivit så... Jag ber om ursäkt från min och Jennys sida att vi inte har bloggat men jag har varken haft tid eller ork till att göra det. Men jag tänkte att jag måste blogga nu sista veckan för jag åker till Malta om en vecka och då är jag borta i tre veckor. Kommer nog kunna blogga från hotellet men jag kommer absolut inte att kunna uppdatera er bra. Men jag tänkte att jag gör en liten update nu om vad som har hänt och sen så bloggar jag när jag kommer hem.

Så vad har hänt? (Bilderna är från min instagram så ni får gärna följa mig där om ni vill, @ida_hamrin)

 

Från igår när jag skulle åka och shoppa med mama. (Jag kallar min mamma för mama så ni vet). Var tvungen att köpa sommarkläder i år igen, måste ha lite nytt till Malta.


 

Från i lördags. Jag vann Österåkersmilen i år igen, och nej jag sprang inte milen bara 5 km och det vann jag förra året också.


 

Från i fredags, Tjejmiddag med brudzen hemma hos Ylwali. På bilder är det då jag och Emmelli, väldigt vackra må jag säga.


 

Nationaldagen då min pappa fyllde år. Mitt leende ser väldigt stelt ut dock...


 

På onsdagen så fikade jag med Madde och Frida.


Det var det som har hänt, det lite intressanta iallafall   


// Ida   

Presentation


Hej och välkommen till vår lilla blogg! Vi heter Ida och Jenny och vi bloggar om vårat liv och vardag. Vi bloggar om allt som händer i vårat liv. Vi bloggar också på våra egna bloggar http://idaho.forme.se och http.//jennyrosen.devote.se där bloggar vi me

Fråga mig

5 besvarade frågor

Instagram

Ida: @ida_hamrin

 

Jenny: @jenny_private @pennan00 @ynnej00

 

Följ oss gärna där!   

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Can't speak Swedish? Translate it here!


Ovido - Quiz & Flashcards